Креатин и глутамин - научете повече за тях

Добавена на 18 Декември, Категория: Хранителни добавки, 6 коментара
Креатинът и глутаминът са две от най-популярните аминокиселинни добавки днешно време. Те са в центъра на събитието почти две десетолетия (глутаминът дори се изследва от 1970-та). Многобройните спекулации през годините водят до какви ли не заблуди и митове свързани с двете добавки. Новите изследвания разкриват в детайли процесите, в които глутаминът и креатинът участват и какво ги прави неизменен съюзник във вечната борба за подобряване на физиката.

Креатинът


Нека започнем с креатина - любимецът на много бодибилдъри. Тази статия няма за цел да разбули митовете около креатина, а да видите в друга светлина неговото участие в покачването на мускулна маса.
Прочети цялата статия >

Какво представлява Бета-Аланина

Добавена на 13 Декември, Категория: Хранителни добавки, 1 коментар

Какво представлява бета-аланинът?


Бета-аланинът е ензим, който помага за синтеза на карнозин в организма. С други думи, количеството карнозин в тялото е в пряка зависимост от количеството бета-аланин. Без достатъчно бета-аланин синтезът на карнозин е ограничен. Но защо е важен карнозинът?

Карнозинът се състои от хистидин и бета-аланин. Помага за ограничаване на окислението в организма, което е причинено от натрупване на водородни йони.

Забавеното производство на киселина помага за предотвратяването на мускулната умора по време на тренировка, което гарантира максимално натоварване в залата и по-добро възстановяване между отделните серии.
Карнозинът се намира в мозъка, сърцето, бъбреците, стомаха и скелетните мускули.
Прочети цялата статия >

Четири основни ползи от казеина

Добавена на 13 Декември, Категория: Хранителни добавки, 1 коментар
В тази статия ще разберете за четирите най - важни причини, заради които казеина трябва да присъства във вашето меню!

1. Добра поддръжка на мускулната маса


Всеки път, когато сте на нискокалорична диета, един от най-големите ви проблеми ще бъде загубата на мускулна маса. В такъв период няма да доставяте необходимите калории на тялото, които са нужни за задоволяване на ежедневните енергийни нужди, а това принуждава организма да се насочи към разграждане на тъкани, за да си набави липсващата енергия.
Прочети цялата статия >

Три разбити мита за креатина и креатиновите продукти

Добавена на 12 Декември, Категория: Хранителни добавки, 4 коментара
Независимо дали се смятате за залепени за дивана, случайни фитнес ентусиасти или специализирани фитнес маниаци, вероятно сте чували за креатина. Най-вероятно сте чували или куп странни и ужасни истории за ефектите му, или пък много положителни отзиви за него, но и в двата случая те са били прекалено преувеличени.

Сигурно сте объркани, когато стане въпрос за тази популярна хранителна добавка, и сте несигурни в това дали е безопасно да я ползвате. Нека разгледаме някои от най-честите заблуди, които са свързани с креатина.
Прочети цялата статия >

Най - подходящите добавки за тинейджъри

Добавена на 12 Декември, Категория: Хранителни добавки, Напиши коментар
Най-добрите хранителни добавки за тийнейджъри са тези, които дават резултати без да увреждат тялото. Също така е важно да се отбележи, че хранителните добавки, използвани от тийнейджъри, може и да не са насочени само към цели като трупане на мускулна маса или загуба на тегло.

Въпреки че това са двете основни цели, които всеки е заинтересован да постигне, не трябва да се търсят само протеини или фет-бърнъри. Хранителните добавки, които помагат да се подобри здравето на организма, са също толкова, ако не и по-важни за тийнейджърите. С подобряване на общото здраве ще дойдат и по-добрите постижения в залата, по-добрия външен вид и фигура.
Прочети цялата статия >

Пет основни добавки за начинаещите

Добавена на 02 Декември, Категория: Хранителни добавки, 9 коментара
Обикновено, когато хората започват да тренират за пръв път, те са изключително ентусиазирани и също толкова нетърпеливи. Те искат резултати и то веднага. Това обикновено води до разучаването на многото хранителни добавки на пазара.

Голяма част от продуктите, измежду които избираме, са придружени с твърдения на експерти, твърдящи, че определена хранителна добавка е най-добрата, а това създава малко объркване. За съжаление повечето продукти не си струват цената, те просто не работят.
Прочети цялата статия >

Пет начина да направим най - правилния избор на протеин

Добавена на 02 Декември, Категория: Хранителни добавки, 1 коментар
Протеините са градивните блокове, необходими за възстановяване и растеж на мускулната тъкан по време на участие във всякакъв вид дейност, която разгражда мускулната тъкан, в нашия случай- прогресивна силова тренировка.

Примери за богати на протеин храни са пилешкото, телешкото, яйцата, млякото, сиренето, рибата и разбира се допълнителните източници, известни като протеин на прах.

Има протеин в картофите, ориза, макаронените изделия и ядките, но тези източници не се считат за съществени, защото био-стойността на протеина в тях не е толкова висока, колкото на този в месото и млечните продукти.
Прочети цялата статия >