Анаболните ензими - ключът към максимално използване на вашия мускулен потенциал

Добавена на 22 Март, Категория: Хранителни добавки, 4 коментара
Почти всеки, който стъпи във фитнес залата, поне малко се интересува от състоянието на анаболизма си. Ако отделяте част от времето си през деня за вдигане на тежести, то естествено бихте искали да получите най-добрите резултати за вложените усилия.

Анаболизмът е процесът, при който прости вещества се преобразуват в по-сложни съединения като костите и мускулната тъкан. Когато започнете да вдигате, вие натоварвате мускулите, а след това ги захранвате с хранителни вещества и почивка, тогава се включва и анаболизмът.
Прочети цялата статия >

Всичко за L-карнитина на едно място !

Добавена на 08 Март, Категория: Хранителни добавки, 28 коментара
L-карнитин – свързвате това понятие с отслабване, нали? Асоциацията е правилна, разбира се, но това съвсем не изчерпва физиологичните свойства на това вещество.

Интересното е, че L-карнитинът (или просто карнитин) е една от най-често използваните хранителни добавки, но в същото време много хора го употребяват неправилно и често е набеждаван за неефективен. В този материал ще се постараем да дадем повече информация за L-карнитина – за действието му и начините да извлечем максимална полза от суплементация с него.
Прочети цялата статия >

11 супер „странични ефекта” от приема на Л-Карнитин

Добавена на 26 Февруари, Категория: Хранителни добавки, 1 коментар

1. Топене на мазнините


Ако искате да се изчистите от излишните мазнини, то това е аминокиселината, от която се нуждаете. Л-карнитинът пренаса дълговерижните мастни киселини като триглицеридите в митохондриите, където те се окисляват за производство на енергия.

Карнитинът има качеството да намаля умората и да служи за потискане на апетита. Ето защо, л-карнитинът ще ви свърши много работа, когато сте на диета. Той не само ще ви помогне да не трупате мазнини, но и ще повиши аеробния ви капацитет, което означава, че ще можете да горите повече калории при кардио.
Прочети цялата статия >

Какво трябва да знаете за GABA?

Добавена на 21 Февруари, Категория: Хранителни добавки, Напиши коментар

Какво е GABA и какво върши?


GABA, или гама-аминобутирова киселина, е мощна аминокиселина, която е открита за пръв път през 1883-та година в Берлин.

Всъщност, тя е класифицирана като невротрансмитер, което означава, че помага на нервните импулси да преминат синапсите (празнините) и да комуникират по-добре. GABA има множество положителни ефекти върху нервната система.
Прочети цялата статия >

Как протеина помага за свалянето на излишното тегло?

Добавена на 11 Февруари, Категория: Хранителни добавки, Напиши коментар
Добавете суроватъчен протеин към диетата си и отслабвайте? Звучи прекалено хубаво, за да е истина, но наистина работи.

Суроватъчният протеин е богат на левцин - левцинът играе ключова роля в синтеза на протеина, процес, който изгаря доста калории. Освен това той стимулира окислението на мастните киселини.
Прочети цялата статия >

Всичко за ZMA на едно място!

Добавена на 10 Февруари, Категория: Хранителни добавки, 1 коментар

1. Какво представлява ZMA?


ZMA е научно разработена анаболна минерална формула. Тя съдържа цинк монометионин аспартат, магнезий аспартат и витамин Б6. Проучванията са доказали, че ZMA може значително да увеличи анаболните нива на хормоните и мускулната сила при спортистите.

2. Какви са функциите на ZMA и има ли доказателства, че работи?


Има редица научни доказателства в подкрепа действието на ZMA. Цинкът и магнезият често се изчерпват от тялото. Изследванията показват, че допълнителният прием на 30 мг цинк и 450 мг магнезий на ден повишава нивото на тестостерон.
Прочети цялата статия >

Източници на протеин и насоки за правилна употреба

Добавена на 28 Януари, Категория: Хранителни добавки, 3 коментара
Първото нещо, което трябва да споменем за протеините e, че трябва да си ги набавим на първо място с храната, а като хранителна добавка да се приема само когато е най-необходимо.

Наистина е хубаво да се пият протеинови шейкове като добавка, но те не трябва да заместват основното хранене в никакъв случай!

Протеиновите източници се класифицират като пълни и непълни. Пълните съдържат всички незаменими аминокиселини, от които тялото се нуждае.
Прочети цялата статия >