Кои са топ 4 храните, които обичаме, но тялото ни ненавижда?

Добавена на 16 Юни, Категория: Хранене, Напиши коментар

Тук ще предоставим 5 храни, които трябва да изключите от менюто си, защото чисто и просто затормозяват тялото ви!

#1 Понички и всякакви сладкиши от този сорт . Това са калорични храни с празни калории и никаква хранителна стойност. Те са пържени, пълни със захар, приготвят от рафинирано бяло брашно и съдържат около 40 на 100 трансмазнини. Трансмазнините са вредни за здравето, не само защото увеличават лошия холестерол (LDL) и намаляват добрия холестерол (HDL) в кръвта, но и увеличават риска от сърдечни проблеми и инфаркт, също и риска за развитие на диабет тип 2. Калориите на една такава вредна вкусотиика са над 300.
Прочети цялата статия >

Грешки в диетите

Добавена на 25 Април, Категория: Хранене, Напиши коментар

Едва ли е необходимо да обсъждаме важността на коректната и пълна билдърска диета като част от общия успех. Но покрай многото съвети, които може да прочетете, има куп неща, които ви убягват, много малки пропуски, които направо разсипват всяко усилие в залата.
Прочети цялата статия >

Какво да хапваме преди тренировка?

Добавена на 21 Април, Категория: Хранене, Напиши коментар

Ако изберете правилните предтренировъчни храни, непременно ще усетите разликата – ще имате повече сила и енергия, а качеството на тренировките ви ще се подобри непременно.
В тази статия ще ви запознаем с предимствата, които предлагат някои храни, ако се приемат един час преди тренировка.
Прочети цялата статия >

Супер храна - Фъстъчено масло!

Добавена на 15 Март, Категория: Хранене, Напиши коментар

Фъстъчено масло е бърз и лесен начин за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания. Освен, че е полезен, това е и адски вкусен начин да поддържате отлично здраве!

Един сандвич с фъстъчено масло, който отнема минутка за приготвяне, е далеч по-здравословен, отколкото каквато и да е друга купена храна от заведения за бързо хранене!
Прочети цялата статия >

Българското чудо - Кисело мляко!

Добавена на 01 Февруари, Категория: Хранене, Напиши коментар

Да започнем с малко история, предполага се че българското кисело мляко води началото си от млечнокиселата напитка „кумис”, която прабългарите приготвяли от кобилешко мляко. Друга теория свързва неговото възникване с траките. Траките забелязали, че прокисналото мляко се запазва по - продължително от прясното. Чрез прибавяне на прокиснало мляко в прясно сварено получили продукт известен като квасено мляко или „прокиш”. Прабългарите произвеждали и кисело мляко под името „катък”, като подквасвали прясно овче мляко с „размивка” от сирене.
Прочети цялата статия >

Как трябва да се хранят бъдещите майки!

Добавена на 25 Януари, Категория: Хранене, Напиши коментар

Начинът на хранене е един от външните фактори, които влияят на изявата на гените - без директно да променят ДНК, те преформулират външната изява на заложените предразположения. Тези влияния са в центъра на един от най-младите клонове на медицината - епигенетиката. Запомнящо се обяснение за същността й е примерът, че ако една ларва на пчела се храни с мед, тя става работничка, живее кратко и не дава поколение, а друга бъде хранена с пчелно млечице, става царица (майка) - живее дълго и дава поколение. Подобни неща се случват и с човека. Още по-ново течение в науката - ортомолекулярната медицина, се фокусира върху баланса на нужните хранителни вещества, т.е. не само да се осигуряват витамини и минерали например, а те да са в оптимално съотношение.
Прочети цялата статия >

Въглехидрати кога?

Добавена на 19 Януари, Категория: Хранене, Напиши коментар

Гликемичният индекс показва как влияят приетите въглехидрати върху нивата на кръвната захар. Въглехидрати с висок гликемичен индекс (70+) предизвикват бърза и краткотрайна секреция на инсулин.Инсулинът е най-анаболният хормон в организма. Инсулинът се секретира от β-клетките в панкреаса, а от него в - кръвообръщението.
Прочети цялата статия >