Изоставащите групи (I-ва част)

Добавена на 04 Декември, Категория: Фитнес, 23 коментара

Какво правите за тях? Може да не им обръщате внимание, но това не е решение. Ако те реагираха на обикновеното натоварване, нямаше да са изоставащи, нали?

Но ако добавите допълнителни серии в тренировката, най-вероятно ще претренирате. Значи трябва нещо различно… Но първо да видим защо мускулът не расте.

Първото, което идва наум е, че не го тренирате достатъчно. Задната част на бедрата напр. е половината от общата им маса – защо тогава за тях правите само 2 серии, а квадрицепсите тренирате с 10?
Прочети цялата статия >

Тайните на спорта (II-ва част)

Добавена на 02 Ноември, Категория: Фитнес, 6 коментара

Съвет 12: Ако работите много за корема, трябва да наблегнете и на долната част на гърба за баланс – иначе ще развиете т.нар. структурна слабост и рискувате травма.

Съвет 13: Работете върху тибиалиса – мускула, който се простира от основата на коляното надолу по пищялната кост, за да балансирате работата върху прасците.
Прочети цялата статия >

Тайните на спорта (I-ва част)

Добавена на 26 Октомври, Категория: Фитнес, 28 коментара

Всеки сериозно трениращ трябва да знае всички „тънкости на занаята” за да е сигурен в качественият и постоянен прогрес.


Съвет 1: След края на всяка тренировка направете т.нар. успокояване с 5-минутна разходка и след нея стречинг за още 5 минути – така издърпвате кръвта и млечната киселина от мускулите.
Прочети цялата статия >

Солта преди състезание

Добавена на 12 Октомври, Категория: Фитнес, 26 коментара

Сигурно сте чували за мъките на билдерите преди състезание, когато от седмицата преди него зависи в каква форма ще се появят на сцената – релефни или „водни”, мазни или „сухи”. За това как да стане това има най-различни мнения и често дори не може да се каже кое би подействало при друг – толкова различни сме.
Прочети цялата статия >

Цикличният подход

Добавена на 10 Октомври, Категория: Фитнес, 2 коментара

Както може би сте се уверили сами, в застой може да изпадне всеки. Въпросът е как да се преодолее той.

Опитът това да стане с увеличаване на нивото или интензивността понякога е истински тест за генетичния ви потенциал. Ако можете да правите това постоянно по този начин, значи сте генетично надарени. Ако обаче не сте, обичайният начин е да промените програмата си.
Прочети цялата статия >

Почивката между сериите (II-ра част)

Добавена на 08 Октомври, Категория: Фитнес, 3 коментара

Изчерпването на АТФ-ФК запасите е мускулно специфично – работещият мускул е единственият, който доставя АТФ-ФК.

При сгъването за бицепс например трицепсът не доставя АТФ-ФК за бицепса. От друга страна, млечната киселина се натрупва не само локално, но и в кръвообръщението – затова всички мускули усещат в някаква степен умора заради присъствието й.
Прочети цялата статия >

Почивката между сериите ( I-част )

Добавена на 04 Октомври, Категория: Фитнес, 1 коментар

Знаете, че за максимален растеж интензивността трябва да е на възможно най-високо ниво, но колко да е почивката между сериите?

Често ще чуете от някои напреднали билдери фразата „колкото по-малка е почивката, толкова по-добре”, но това ли е най-добрият подход?

Преди да изясним това, да разберем как работят енергийните системи на тялото.
Прочети цялата статия >