Принципите на Heavy Duty (I-ва част)

Добавена на 19 Ноември, Категория: Тренировки, 1 коментар

Тренировъчната методика на Майк Ментцер за високоинтензивната тренировка наречена “Heavy Duty”, има колкото привърженици, толкова и критици. За първите това е методиката, извела Дориан Йейтс до върха, за другите пък тя е безполезна, ако не вземате стероиди.
Прочети цялата статия >

13-седмична силова програма (II-ва част)

Добавена на 17 Октомври, Категория: Тренировки, 8 коментара

3. Принципи на силовата тренировка


В понеделник и петък тренирате със силови движения – основата на големите размери. Голямата тройка са кляканията, мъртвата тяга и изтласкванията от лег, които работят и върху спомагателните мускулни групи и дават възможност да се справяте с повече тежест, стимулирайки така растежа на силата и размера.
Прочети цялата статия >

13-седмична силова програма (I-ва част)

Добавена на 16 Октомври, Категория: Тренировки, 2 коментара

В това време на специализирани техники и суплементи основите на тренировката на силовите трибойци останаха някак си настрани, а това е грешка. Не забравяйте, че Серджо Олива е започнал като щангист, а Арнолд Шварценегер, Франко Колумбу и Рони Колман са били силови трибойци. Има какво да се научи от тях – те знаят как да станат големи.
Прочети цялата статия >

Гръб за завиждане (II-ра част)

Добавена на 13 Септември, Категория: Тренировки, Напиши коментар

В осланянето на машините…


Краката и гърбът са двете мускулни групи, върху които обикновеният билдер по правило работи почти експлозивно с машините. Това е грешка на няколко нива. Въпреки че има много полезни и ценни машини, ако искате изключителен гръб, някои упражнения със свободни тежести са незаменими.
Прочети цялата статия >

Гръб за завиждане (I-ва част)

Добавена на 11 Септември, Категория: Тренировки, 3 коментара

Мислите, че знаете всичко за тренировката му, нали? Е, тогава защо той при вас не е такъв, какъвто искате? Ето защо – не знаете как точно ефективно да го тренирате, за да предизвикате екстремен растеж!


Но не се дразнете – самата му структура го прави най-трудната за трениране мускулна група. Хиляди билдъри го тренират с години и все още имат както да научат. Ако направите набиранията на лост или гребанията неправилно, само гъделичкате влакната на латералните мускули – толкова често срещан проблем, че е вече клише.
Прочети цялата статия >

Ексцентричната част

Добавена на 26 Юли, Категория: Тренировки, 3 коментара

Въпрос: В много списания чета за важността на ексцентричната (негативна) тренировка. Ако искам да изпълнявам негативни серии, как да разбера какъв вид натоварване да използвам?

Отговор: Преди всичко помнете, че ексцентричните контракции предизвикват удължаване на мускулите, тъй като те се свиват, съпротивлявайки се на гравитацията или на инерцията.
Прочети цялата статия >

Страхотни предмишници

Добавена на 14 Юни, Категория: Тренировки, 6 коментара

Впечатляващите ръце са нещо повече от добре изглеждащи бицепси и трицепси – ето защо е необходимо да имате и добре развити предмишници.

Много хора прекарват дълги часове в интензивна тренировка на горната част на ръката и след това само хвърлят няколко серии за предмишниците като за нещо, за което са се досетили накрая.
Прочети цялата статия >