ЗА или ПРОТИВ късното хранене?

Добавена на 27 Януари, Категория: Статии, Напиши коментар
Старите хранителни догми убеждаваха, че приемът на храна твърде късно през деня носи или качване на мазнини, или задържане на ефективното им топене. Обяснението за този ефект бе, че метаболизмът е по-нисък вечер заради намаленото ниво на активност. Този ефект, разбира се, се увеличаваше, ако хапнете нещо точно преди лягане. И разбира се, това не бе вярно.
Прочети цялата статия >

Да забележим обезводняването навреме!

Добавена на 23 Януари, Категория: Статии, Напиши коментар

В света няма нещо по-освежаващо, отколкото ледено студена чаша вода. Едва ли има човек, който да отрече, че понякога само чаша вода може да утоли жаждата по-добре, отколкото чаша кафе или сода.

Въпреки това, твърде много от нас не пият достатъчно вода на дневна база. А като се лишаваме от това, непрекъснато увреждаме нашите тела. Ако разпознаете някой от следните признаци в себе си, препоръчваме ви веднага да изпиете чаша H2O.
Прочети цялата статия >

Важни добавки, за предотвратяване на мускулния разпад!

Добавена на 21 Януари, Категория: Статии, Напиши коментар
Представяме на вашето внимание няколко суплемента, които ще ви помогнат да активирате анаболните процеси в тялото си, и така с правилна тренировка и хранителен режим ще минете в състояние на постоянен растеж.

Витамин Е

Витамин Е е мастно разтворим витамин с много плюсове. Той премахва окислителния ефект от тренировките и диетите. А окисляването може да убие всяка тъкан, включително мускулната, и тялото да изпадне в катаболизъм. Витамин Е намалява креатинокиназната активност – индикатор за травми на мускулните влакна.
Прочети цялата статия >

Как да предотвратим застоя и претренирането!

Добавена на 20 Януари, Категория: Статии, Напиши коментар
Претренирането може да нанесе сериозни щети върху тялото ви. Особено вредно е за начинаещите, които се излагат на голям риск от контузии.

Ако натоварвате едни и същи мускулни групи без да им дадете достатъчно време за почивка, вие може да причините мускулни разкъсвания, които няма как да зараснат, а последиците могат да бъдат дори по-тежки.
Прочети цялата статия >

Защо е важно да имаме здрави коремни мускули?

Добавена на 19 Януари, Категория: Статии, Напиши коментар

Въпрос: Постоянно получавам травми в долната част на гърба. Чувал съм, че заздравяването на коремната преса помага за предотвратяване на това. По какъв начин действа този механизъм ?

Отговор: Коремната мускулатура поддържа гърба, когато се навеждате, за да повдигнете някаква тежест. Ето и две важни причини, които обясняват защо мускулите на корема трябва да бъдат много силни, което от своя страна прави гърба ви по-малко податлив към увреждания.
Прочети цялата статия >

Подсилете имунитета, през зимните месеци!

Добавена на 14 Януари, Категория: Статии, Напиши коментар
Ето няколко основни съставки, които ще поддържат имунната Ви система силна през студените месеци.

Глутамин

Освен, че е най-разпространената аминокиселина в човешкото тяло, участваща в най-разнообразни процеси, глутаминът е и мощен имуностимулатор. Повечето хора пренебрегват факта, че тялото използва глутамина като усновно гориво за имунната система и наблагят най-много на ефекта му върху възстановяването и мускулния растеж. Ако нивата на глутамин в тялото са ниски, вероятността да се разболеете е значително по-голяма.
Прочети цялата статия >

Правилен преход след диета!

Добавена на 13 Януари, Категория: Статии, Напиши коментар
Отказали сте се от вредните навици, гледали сте нетърпеливо всяко движение по кантара, брояли сте дните до постигане на желата цел и най-после сте я достигнали. Отдъхнете си, защото сте го заслужили, всичката вложена воля се е отплатила.
Какво правите оттук нататък? Първичният инстинкт Ви казва да изядете всичко мазно, сладко, от което сте се ограничавали. Разбира се, може да си позволите възнаграждение и да се отпуснете, но не прекалено много! Не само залагате всичкия труд, а и здравето си с рязки промени в режима.
Ето няколко съвета как да направите правилен преход от стриктна диета към нормално, здравословно хранене.
Прочети цялата статия >