Азотният оксид - нещо повече от напомпване!

Добавена на 25 Декември, Категория: Статии, 14 коментара
Азотният оксид набира все по - голяма популярност в спортните и фитнес среди през последните години. Разбира се, това не е случайно или заслуга изцяло на рекламната дейност.

Характерно за суплементите, увеличаващи нивата на азотния оксид, е тяхното моментално действие. Често още първите 1-2 дози са достатъчно показателни, за се прецени дали действието на даден продукт отговаря на нашите очаквания.

Производителите на хранителни добавки разработват всевъзможни комбинации от фитнес продукти, увеличаващи азотния оксид компоненти, съотношения между различните съставки и допълващи действието им вещества. Важно е да се отбележи, че често тези суплементи съдържат стимуланти на нервната система (като кофеин, например).
Прочети цялата статия >

Аминокиселини разклонена верига - да заложим ли на тях

Добавена на 25 Декември, Категория: Статии, 7 коментара
Пазарът на хранителни добавки днес е изключително богат и предлага голямо разнообразие от фитнес продукти, съдържащи аминокиселини, в най-разнообразни комбинации.

В този фитнес материал ще обърнем внимание на една по-особена група аминокиселини – т.нар. верижно разклонени аминокиселини или ВСАА (Branched Chain AminoAcids).

Аминокиселините с разклонена верига са три - L-левцин, L-изолевцин и L-валин. Те са част от групата на незаменимите аминокиселини, т.е. човешкият организъм не може да ги произвежда чрез метаболитно превръщане и едиственият им източник остава приеманата храна.
Прочети цялата статия >

Наръчник за аминокиселините

Добавена на 24 Декември, Категория: Статии, 1 коментар
Аминокиселините са чудесно нещо. Вършат чудесна работа за организма, от която ще останете удивени.

Те допълват основните фактори за доброто състояние на организма като витамините и минералите, а и същевременно ги оптимизират. Осигуряват „гориво” за растеж, добро здраве, пълноценно функциониране на тялото и генетична транскрипция. Ако трябва да се пише за ползите от аминокиселините, може да се издаде цяла фитнес книга.

В интерес на истината, ако трябваше да описваме употребата на всяка аминокиселина, то бихме написали хубава новела. Ето защо трябва ще говорим само за тези, от които има нужда всеки атлет или фитнес маниак. Това ще ни отнеме няколко страници.
Прочети цялата статия >

Три проблема и добавки за тяхното решение

Добавена на 22 Декември, Категория: Статии, Напиши коментар

1. Ранна умора в залата


Имали ли сте някога един от онези дни, когато сте в залата, правите едно или две упражнения и след това се чувствате като разбити?

Голямата умора в самото начало на тренировката може да бъде много обезкуражаваща, защото въпреки добрите намерения за разбиване в залата тялото ви има други планове.

Първото нещо, което трябва да погледнете е дали програмата ви е планирана правилно. Ако се опитвате да правите твърде чести тренировки, то това може да поражда проблема. Ако в случая не е така, то трябва да помислите за хранителни добавки.
Прочети цялата статия >

Суплементация по време на тренировка – има ли смисъл?

Добавена на 18 Декември, Категория: Статии, Напиши коментар
Приемането на хранителни добавки често е свързано с определянето на точен момент от деня или състояние на организма – сутрин или вечер, на гладно или след хранене, преди или след тренировка. Разбира се, за някои продукти моментът на приемане влияе до голяма степен върху ефективността на действието им, при други това не е от особено значение. Във всички случаи търсим максимума от хранителните добавки, нали?

Целта на всеки бодибилдър (включително съботно-неделните спортисти) е да изгради плътна и стройна мускулна структура. Няма съмнение, че ако някога сте докосвали уредите във фитнеса, Вие сте чували за приемане на хранителни добавки преди и след тренировка. А чували ли сте за приемане на добавки по време на самата тренировка (т.нар. интра-тренировъчна суплементация)?
Прочети цялата статия >

Кофеинът - полезен или вреден

Добавена на 15 Декември, Категория: Статии, 11 коментара
Всички приемат наркотични вещества под някаква форма. Това може да ви се струва шокиращо, но е самата истина. Ако някога сте пили чаша кафе, безалкохолно, чаша чай или парче шоколад, то вие сте се сблъскали с един от най-разпространените наркотици в света- кофеина.

Наркотично вещество ли е кофеинът?


Някой може да възрази и да каже, че кофеинът не е наркотик. Медицинските специалисти са съгласни, че терминът „наркотик” се отнася за всяко химическо вещество, което може да промени настроението, усещането или мисълта, а кофеинът определено може да го направи.
Прочети цялата статия >

Три нови начина да увеличите мускулната си маса

Добавена на 14 Декември, Категория: Статии, 7 коментара

Мускулна цел номер 1- Вдигане на тежести с висок интензитет


Вдигайте, докато мускулите ви буквално откажат и трябва партньорът ви във фитнеса да ви помага за последното повторение. Натоварването на 100% във всяка серия е най-важният фактор в изграждането на мускулната маса и сила.

Тренирането до това състояние, в което е невъзможно да направите повторение без чужда помощ, въпреки че давате всичко от себе си, ви помага да преминете „точката на пробив”, а тя е тази граница, чието преминаване ви стимулира да растете.
Прочети цялата статия >