3 храни, които трябва да консумирате след тренировка

Добавена на 06 Юни, Категория: Статии, 8 коментара
Може би тренирате като луди, но не виждате резултатите, които искате, въпреки че пробвате най-различни упражнения и диети. Тази статия има за цел да ви предложи 3 храни, които да консумирате след тренировка, за да извлечете максимална полза от нея.

Вашите мускули се нуждаят от подходящите хранителни вещества, за да се възстановяват и растат. Много от вас не се хранят след тренировка, което е голяма грешка, на която може би не сте обръщали внимание в миналото.
Прочети цялата статия >

Как да излезем от застоя

Добавена на 01 Юни, Категория: Статии, 1 коментар
Застоят е състояние, с което се сблъскваме често в борбата за подобряване на физиката. Добрата новина е, че може да бъде преборено с упоритост и воля. Какво правите, когато сте изправени пред трудност в работата или личният живот? Разбира се, че не се предавате, а търсите решение на проблема.

Същият принцип важи и при тренировките, независимо дали се опитвате да свалите излишни килограми или да качите мускулна маса.
Прочети цялата статия >

Ектоморфен телесен тип – привилегировани или не?

Добавена на 31 Май, Категория: Статии, 6 коментара
Диференциацията на телесните типове е направена за първи път от американския учен Уилям Шелдън. Той разграничава три типа конституция на човешкото тяло – ендоморфен, мезоморфен и ектоморфен. Всеки от тях се характеризира с определени физически данни и метаболитни особености.

Разбира се, това разграничение не е практически абсолютно точно и фиксирано – реално в повечето случаи дадено тяло комбинира характеристики от различни телесни типове в различно съотношение. Чистите типични ендо, мезо и ектоморфи са рядкост.
Прочети цялата статия >

5 начина за подобряване на инсулиновата чувствителност

Добавена на 27 Май, Категория: Статии, 2 коментара

Важността на инсулиновата чувствителност


Въглехидратите и инсулинът могат да бъдат нож с две остриета. Инсулинът е най-анаболният, антикатаболен хормон в организма. Той подобрява усвояването на аминокиселините от мускулната тъкан, което от своя страна стартира синтеза на протеина. Инсулинът предотвратява окисляването на аминокиселините (от храна или мускул) като източник на резервно гориво.
Прочети цялата статия >

Осем насоки при избирането на перфектната фитнес зала

Добавена на 23 Май, Категория: Статии, Напиши коментар

Мястото


Ако изберете фитнес зала, която се намира в другия край на града, ще бъдете ли постоянно мотивирани да я посещавате редовно? Вероятно не. Особено в дните, когато мотивацията ви е на минимум и сте натоварени от ежедневието.

Най-добрата локация на фитнес залата би била някъде между дома ви и работата. Нивото на стреса ви ще е по-малко, ако има фитнес зала във вашия район, тъй като ще си спестите много време.
Прочети цялата статия >

Съвети към ектоморфите, които искат да качат мускулна маса

Добавена на 01 Май, Категория: Статии, 10 коментара
Тренирали сте здраво във фитнеса или у дома, но не сте качили мускулна маса и сте разочаровани от това? Причината за това може би се крие във вашия тип тяло.

Ако имате къса горна част на тялото, дълги ръце/крака, много малко мазнини, тесни гърди и рамене- вие сте ектоморф.
Прочети цялата статия >

Правилното време за хранене: преди или след тренировка?

Добавена на 29 Април, Категория: Статии, 1 коментар
Наистина е предизвикателство да подберем най-правилното време за хранене през тренировъчните дни. Хранителният тайминг влияе много на тренировките, на това как се чувствате по време на упражненията.

Ако консумирате прекалено голямо количество храна преди тренировка, може да се почувствате лениви, а освен това има опасност от стомашно разстройство.
Прочети цялата статия >