Тендинити на ротаторната група (I-ва част)

Добавена на 22 Ноември, Категория: Статии, 3 коментара

В бодибилдинга те са едни от най-честите травми и появата им никога не е безобидна. Лечението им понякога е доста трудно и те се появяват отново, затова познанията за възникването и естеството им, както и за рисковите упражнения, които ги предизвикват, са от полза за всеки – начинаещ или напреднал.
Прочети цялата статия >

Повдигане на глутеус

Добавена на 17 Ноември, Категория: Статии, 1 коментар

Тип : Силово
Основни мускули, извършващи движението : Коремни мускули
Други мускули, участващи в движението : Упражнението е силно изолирано
Екипировка и оборудване : Няма
Ниво : Начинаещи
Движение : N/A
Прочети цялата статия >

Битката между храните: кокосово мляко срещу кокосова вода

Добавена на 14 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар

Тези две напитки, които се правят от кокос, често се бъркат една с друга, но реално са много различни една от друга от хранителна гледна точка.

Кокосовата вода е прозрачна течност, извлечена от централната част на младите, зелени кокосови орехи
Прочети цялата статия >

Млечната киселина (II-ра част)

Добавена на 05 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар

Млечната киселина и умората. Обикновено се смята, че млечната киселина причинява паренето в мускулите, свързано с умората, при интензивни упражнения. В хода им нервната система предпазва сърцето, мозъка и мускулите от преразход на кислород.

Нивото й е важен сигнал за нервната система, която регулира разпределението на кръвта в тялото. Когато тя открие, че кислородът някъде е в недостиг, тя ограничава кръвоснабдяването в работещия мускул, причинявайки умора.
Прочети цялата статия >

Ротаторната група – укрепване и рехабилитация

Добавена на 03 Октомври, Категория: Статии, Напиши коментар

При много бодибилдинг движения – вкл. всички изтласкващи упражнения, тя често е слабото звено и изисква специфична укрепваща програма за подобряване на постиженията и за поддържане на добро състояние на рамото в хода на тежките тренировки.

Без значение дали имате травма там или искате да усилите структурата й, за да избегнете травма, следващите упражнения ще й придадат непозната досега сила.
Прочети цялата статия >

Позитивно срещу негативно

Добавена на 27 Август, Категория: Статии, Напиши коментар

Всички упражнения се състоят от серии ,сериите се състоят от повторения, а всяко повторение съдържа както позитивна, така и негативна част, разделени с кратка пауза. Двете фази се различават по посока на съпротивлението, но и двете имат една задача да направят мускула по-голям и по-силен.
Прочети цялата статия >

Полезни съвети за увеличаване на мускулната маса (3-та част)

Добавена на 20 Август, Категория: Статии, 1 коментар

Въпрос: Може ли да се натрупа внушителна мускулатура, ако човек е вегетарианец, и как трябва да тренира?

Отговор: В историята на бодибилдинга има атлети, които са постигнали изключително високо ниво на развитие независимо че са били вегетарианци. Но те не са били „чисти” вегетарианци, а „лактовегетарианци” и „яйцевегетарианци”, тоест първите са допуснали в диетата си приемане на млечни продукти, а вторите – на яйца.
Прочети цялата статия >