Полезни храни, които да избягваме, когато сме на диета!

Добавена на 05 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар
Има най – различни митове, свързани с бодибилдинга, които са добре известни, но най – честите грешки, които хората правят, са свързани именно с бъркането на мит и абсолютна истина.

Определени митове са толкова дълбоко вкоренени в съзнанието ни, че дори не се запитваме кое е реално и кое не. Това се отнася особено много, когато става дума за избора на определени храни, когато се стремим да постигнем перфектното релефно тяло. Ако нашата диета не е оптимизирана така, че да постигнем целта си, то няма кардио или добавки, които могат да ни помогнат да компенсираме.
Прочети цялата статия >

Превенция на ставите и сухожилията - част 2

Добавена на 04 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар
Хидролизиран колаген

Колагенът е основният протеин в организма. Представлява около 6% от телесното тегло. Намира се във всички тъкани и е основният структуроопределящ протеин, даващ на тялото неговата форма. Колагенът е първичния, несъдържащ вода агент в цялата съединителна тъкан вкл. и хрущяла. Хрущялът съдържа тип II колаген, плюс малки количества от другите типове. Другите съединителни тъкани съдържат предимно типове I и II колаген. Колаген е желатината съдържаща се в някои желатинови десерти. Тя се употребява като сгъстяващ агент при много храни.
Прочети цялата статия >

Превенция на ставите и сухожилията - част 1

Добавена на 29 Октомври, Категория: Статии, Напиши коментар
Ако тренирате тежко вие излагате вашите стави и съединителна тъкан на значително, повтарящо се натоварване и износване. Отначало това може да не се прояви, особено в първите години.

С течение на времето, много атлети получават сериозни или хронични ставни болки, които нарушават тяхната възможност да тренират с удоволствие.

От много години културистите и другите атлети употребяват аспирин и други противовъзпалителни средства, за да намалят болката в ставите. За щастие на всички, които обичат тренировките, особено на тези претърпяли травми или за по-възрастните, нещата са се променили благодарение на успехите на съвременната наука. Учените са открили, че глюкозаминът, хондроитинът и някои други вещества помагат да се възстанови съединителната тъкан и да се премахнат последствията от хилядите мускулни съкращения.
Прочети цялата статия >

Колко и какви въглехидрати?

Добавена на 28 Октомври, Категория: Статии, Напиши коментар
В периода за натрупване на мускулна маса е необходимо да приемате достатъчно, дори и малко повече калории и въглехидрати. При по-високото натоварване организмът ви ще има нужда от повече енергия и ще изгаря първо излишните въглехидрати, без да използва за това протеина, който консумирате за натрупване на мускулна маса.
Прочети цялата статия >

Полезен ли е фитнесът за тийнейджърите?

Добавена на 25 Октомври, Категория: Статии, Напиши коментар

Напоследък се отделя все повече внимание на проблема със затлъстяването при децата и тийнейджърите, което поставя здравето им под светлината на прожекторите. Трябва да се проумее нуждата от физическа активност в тази възраст. Статистиките сочат, че тийнейджърите прекарват почти 30 часа всяка седмица в гледане на телевизия и хранене с мазни боклуци, а тренировките остават на заден план.
Прочети цялата статия >

Малко информация за мазнините!

Добавена на 22 Октомври, Категория: Статии, Напиши коментар
Полезни мазнини

Мононенаситени мазнини

Мазнини, които имат един двойно свързан (ненаситен) въглерод в молекулата. Обикновено са течни при стайна температура, но започват да се втвърдяват, когато са охладени.
Прочети цялата статия >

Ползите от силовите тренировки при жените!

Добавена на 21 Октомври, Категория: Статии, Напиши коментар
Често чуваме от познати жени: „Ако вдигам тежести, просто ще стана голяма и обемна, това не е секси!”. Първо, няма как да направите мускули за една нощ. Второ, изобщо не е лесно да станете големи и обемни.

Ако фитнесът беше лесен спорт, нямаше повече от половината американско население да е с наднормено тегло. Вдигането на тежести не значи, че ще придобиете огромни мускули и ще изглеждате като мъж. Има тонове ползи от редовните силови тренировки при жените. Няма как да очертаете и оформите мускулите си, ако само бягате на пътеката или въртите на велоергометъра.
Прочети цялата статия >