Нар за напомпване

Добавена на 05 Декември, Категория: Статии, 5 коментара

Пийте 250 милилитра сок от нар заедно с 20 грама суроватъчен протеин преди тренировка за по- добро напомпване


Всеки хардкор бодибилдър знае, че трябва да приема стимуланти на азотния оксид като аргинин, не само заради напомпването, което доставят, но и за мускулен растеж и силови постижения. Малцина обаче знаят, че една студена, освежаваща чаша сок от нар е чудесен начин за повишаването нивото на азотен оксид.
Прочети цялата статия >

Контрол на кортизола

Добавена на 02 Ноември, Категория: Статии, 3 коментара

Как да тренираме здраво без да попадаме в лапите на кортизола?


Повечето от нас са пристрастени към фитнеса и тренират усилено, наистина усилено. Но постоянните тежки тренировки имат един недостатък. Те водят до отделянето на хормон, наречен кортизол, който е кошмар за бодибилдърите. Този хормон разрушава мускулите и води до натрупване на телесни мазнини, което определено всички се надяваме да избегнем.
Прочети цялата статия >

Някои лоши навици на бодибилдърите, свързани с тренировъчния процес

Добавена на 20 Октомври, Категория: Статии, 2 коментара

Ако тялото ви не отговаря на тренировките, то е време да отстраните някои пречки по пътя

Въпроси и отговори към Крейг Ричардсън, IFBB Pro



Крейг, мисля, че предните ми делтоиди (раменни мускули) се натоварват прекалено много в дните, когато тренирам гърди, поради тежките тренировки, които правя. Много бодибилдъри ми казват, че все пак трябва да ги тренирам и в деня за рамо, но не искам да ги претренирам. Как смяташ ти?


Мисля, че си прав. Имах същия проблем в миналото. Като аматьор тренирах предните делтоиди, защото всички ми казваха, че трябва. В резултат на това те станаха твърде големи и направиха така, че гърдите ми да изглеждат по- малки, въпреки че изобщо не са ми слаба част от тялото. След като спрях да тренирам предните делтоиди и се концентрирах върху средните и задните, нещата се балансираха. Лесно можеш да претренираш предните делтоиди, защото те се натоварват много в дните за гърди. Съветът ми е следният- ако предните ти делтоиди са достатъчно здрави и развити, то ги изключи от раменната тренировка и се съсредоточи върху средните и задните делтоиди.
Прочети цялата статия >

Какво значи „анаболно състояние”?

Добавена на 19 Октомври, Категория: Статии, 1 коментар

Много хора свързват думата „анаболен” единствено със стероидите и химията като цяло, а не си дават сметка, че може да става дума за съвсем естествен процес в тялото. По време на анаболно състояние тъканите в човешкото тяло получават енергия за растежа и поддържането си. За да протече анаболизъм, трябва да има достатъчно енергия в организма, за разлика от катаболизма, който всъщност осигурява източника на енергия осъществяването на анаболно състояние.

Разбирането на анаболизма


Обратното на мускулен разпад, т.е. мускулно изграждане, това служи като идеално обяснение на анаболизма. Анаболното състояние представлява пълна противоположност на катаболното състояние, което няма нужда от енергия.
Прочети цялата статия >

Фитнесът, знаменитостите и обикновения човек

Добавена на 12 Октомври, Категория: Статии, 5 коментара

Много хора завиждат на холивудските знаменитости и твърдят, че ако са били родени със същата генетика и са имали късмета да налетят на правилния продуцент на някое парти, биха си спечелили дори по-голяма слава. Тези хора си мислят, че всичко е късмет, но изобщо не е така. Те подценяват колко много работа е нужна, за да станеш толкова успял, и колко усилия са необходими след това, за да се задържиш на върха.

Фитнесът е изключително важен за знаменитостите, тъй като техният външен вид непрекъснато се следи и оценява. Звездите могат да ни служат за пример в това отношение. В много от случаите именно те дават тласък на новите модни тенденции.
Прочети цялата статия >

Кои са тримата най – напомпaни културисти на всички времена?

Добавена на 11 Октомври, Категория: Статии, 1 коментар

Всички културисти имат изпъкнали вени. Това е ясно на всички. Но някои просто изпъкват над останалите, когато става въпрос за напомпване.



Подобно сравнение при културистите е трудно, тъй като всички са на изключително ниво. Но има такива, които просто се открояват. Вените им пулсират под кожата и имаш чувството, че всеки момент ще изскочат. Образуват сложна система подобна на безброй свързани реки и канали, погледнати от високо.

За да илюстрираме нагледно това, след дълги спорове подбрахме трима културисти, които не само имат феноменална физика, но и притежават някои от най – напомпените тела, които този спорт някога е познавал.
Прочети цялата статия >

Време за сила

Добавена на 09 Октомври, Категория: Статии, 3 коментара

Въпроси и отговори с Джони Джаксън, IFBB Pro



Джони, искам да премина в силова фаза, но не знам как точно да разработя тренировъчния си сплит. Ще имам ли нужда от повече дни за почивка?


Така, почивката е от съществено значение за целия процес на увеличаване на силата. Това, което аз препоръчвам, е сплит - два работни/ един почивен (дни). Аз работя върху една част от тялото през тези два дни, а на третия почивам. Правя гърди в понеделник, крака във вторник, а след това почивам в сряда. В четвъртък тренирам рамене, тъй като са по – малка мускулна група. В петък имам много енергия и работя върху гърба. В събота натоварвам бицепс и трицепс в кръгова тренировка, а ако има нужда, довършвам гърба. Ако тренирате за сила или мощ, то трябва да държите мускулите си здрави, а не да ги износвате. Този подход ще постигне максимална почивка за всяка мускулна група.
Прочети цялата статия >