Помага ли инсулина, за повишаването на протеиновия синтез, след тренировка?

Добавена на 02 Декември, Категория: Статии, Напиши коментар
Храненето след тренировка е от решаващо значение за максимални резултати в покачването на мускулна маса. Стимулирането на организма, което идва от тренировката, задейства сигналните пътища в мускулните клетки, което дава възможност за значително увеличение на мускулния протеинов синтез. Но тези пътища не остават активни за дълго време.
Прочети цялата статия >

Кой хляб да изберем?

Добавена на 26 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар
Има един въпрос, който много хора си задават навсякъде по света: бял или пълнозърнест пшеничен? И отговорът почти винаги е пълнозърнест пшеничен хляб, тъй като е по -здравословен.

По природа пшеничните зърна са кафяви, защото триците (или външния слой) е кафяв. Когато кафявият слой е непокътнат, той съдържа ендосперм и зародиш, макар че само триците и кълновете носят истинска хранителна полза.
Прочети цялата статия >

Няколко важни добавки, които подценяваме! Част 1

Добавена на 25 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар
Много суплементи без рецепта могат да свършат страхотна работа без странични ефекти при по-възрастни трениращи и да ги изпълнят с живот.

Повечето билдери са тотално незапознати с плюсовете на основните суплементи главно защото последните нямат милионния рекламен бюджет, с който фармацевтичните компании предлагат медикаментите си.
Прочети цялата статия >

Енергия без стимуланти!

Добавена на 19 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар
Повече от нас са използвали така популярните на пазара азотни буустъри или енергитици. Въпреки, че това са изключително ефективни продукти, истината е, че всеки от тях съдържа солидно количество стимуланти, от които кофеинът е най-мекият и слаб.

За голяма част от трениращите, стимулантите създават дискомфорт като нервност, високо кръвно налягане, проблеми със съня, покачване на кортизола и други. Един от най-актуалните проблеми със стимулантите е привикването към тях. Трябва да се подчертае и най-големият им недостатък, който е, че те са абсолютно противопоказни за хора с проблеми със сърцето, кръвното и нервната система.
Прочети цялата статия >

Защо аминокиселините с разклонена верига са толкова важни? Част 2

Добавена на 18 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар
Като енергиен източник за работещите мускули, BCAA’s са от полза за трениращите в залите – те предоставят повече гориво, без да изчерпват ограничените гликогенни запаси. Когато ги вземете след упражнения, нивото на млечната киселина е по-малко – което значи, че за гориво е бил използван по-малко мускулен гликоген.

Това е добра новина за билдерите, тъй като млечната киселина е причина за появата на умората, ограничаваща възможността за повече повторения. Приемът на BCAA’s поддържа нивото на глутамина в кръвта след упражнения и по този начин те са ефикасен стимулант на имунната система. Триатлонците например при тренировки открай време вземат суплементи с BCAA’s – иначе нивото на глутамин в кръвта им спада и възможността от инфекции нараства.
Прочети цялата статия >

Жена + Фитнес = Невероятно добра комбинация!

Добавена на 17 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар

Започването на фитнес тренировки често е плашещо за жените. В България залите са се превърнали в традиционно "мъжка зона" и обикновено дамите не получават правилната информация за това как да тренират и как да се хранят. Ето някои често срещани заблуди около тренирането с тежести при жените.
Прочети цялата статия >

Защо aминокиселините с разклонена верига са толкова важни? Част 1

Добавена на 12 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар
Аминокиселините с разклонена верига са може би най-старият суплемент, но ефективността им е без коментар.

Те са една трета от всички аминокиселини в мускулите, незаменими са при всички изграждащи мускулите реакции и дори се използват от професионални „аеробни” атлети за повишаване качеството на изпълнението. Структурно всяка такава аминокиселина изглеждаща като разклонена верига, откъдето идва и името й. И трите аминокиселини с разклонена верига – леуцин, изолеуцин и валин, са есенциални – трябва да приемете нужното количесто от тях чрез храната.
Прочети цялата статия >