10 полезни съвета за въглехидратеите: част 2

Добавена на 19 Август, Категория: Статии, Напиши коментар
6 Яжте богата на въглехидрати закуска

Независимо от след тренировъчното хранене, закуската е другото златно време за приемане на въглехидрати, защото кръвната захар и нивата на мускулния гликоген сутрин са ниски. Организмът ви трябва да попълни тези нива преди да се стимулира отлагането на мазнините.
Прочети цялата статия >

Никога няма да повярвате, че...

Добавена на 17 Август, Категория: Статии, Напиши коментар

Едни от най - разпространените и масово употребявани плодове и зеленчуци съдържат отрови, които са използвани за масово поразяване.

Цианидът е химично съединение, известно като една от най-смъртоносните отрови, познати на човечеството, и използвано в миналото като химическо оръжие за масово унищожение.
Прочети цялата статия >

Бойни спортове, да разнообразим фитнеса!

Добавена на 16 Август, Категория: Статии, Напиши коментар

Нека си го кажем, за някои от нас всекидневното ходене до залата, вдигането на тежести и скучното кардио вече не са толкова привлекателни. А и какво толкова сме спечелили освен по-добро здраве и естетически ползи (което не е малко, естествено)? Има ли практическо приложение на това, че можем да бутнем 150 на лежанката или да клекнем с толкова?
Прочети цялата статия >

Вредно ли е голямото количество протеин?

Добавена на 12 Август, Категория: Статии, Напиши коментар
Навярно сте чували твърденията, че прекалено голямото количество протеин уврежда бъбреците. Дали това е вярно?

Дали многото протеини са вредни за здравето?

„Разграждането на аминокиселините води до образуване на амоняк”, казва д-р Елиът Табата, който дълго време изучава протеина в University of Texas Medical Branch, Тексас. „Амонякът след това се превръща в по-малко вредната урея в черния дроб, а после преминава през бъбреците и се отделя с урината.” Тъй като работата на бъбреците е да се справят с излишния протеин, който тялото не използва, диетолозите се притесняват, че този излишен протеин им вреди.
Прочети цялата статия >

Комбинация в подкрепа на ставите!

Добавена на 05 Август, Категория: Статии, Напиши коментар
Глюкозамин

Малко хора осъзнават, че глюкозаминът всъщност е комбинация от аминокиселината глутамин и захарната глюкоза. Намира се предимно в ставния хрущял. Тялото включва допълнителния глюкозамин в молекули, наречени протеогликани, които са част от ставния хрущял и работят за поддържане на целостта на ставите и възстановяване на повредени хрущяли.
Прочети цялата статия >

Кафе за висок тестостерон?

Добавена на 03 Август, Категория: Статии, Напиши коментар

Главната причина, поради която хората и най-вече бодибилдърите, пият кафе, е свързана с невероятните свойства на кофеина. Кафето, обаче, съдържа стотици други съставки като Хлорогенна киселина, Квинидин, Лигнин и Тригонелин, които значително подобряват инсулиновата чувствителност или нивата на глюкозата.
Прочети цялата статия >

Трябва ли да ядем жълтъци?

Добавена на 29 Юли, Категория: Статии, Напиши коментар
Това е въпрос, който доста хора си задават от известно време. Вреден ли е жълтъкът или не? Много хора го избягват като чума. Но не трябва да е така. Всичко зависи от това какво количество консумирате.

Яйчните белтъци съдържат минимално количество полезни мазнини и 4 грама протеин, докато в цяло яйце има 5 грама мазнини и 6 грама протеин. Виждаме, че и белтъците, и жълтъците съдържат достатъчно количество от важните аминокиселини (особено БЦАА), но основното съдържание на мазнини се намира в жълтъка. Тези мазнини може да са нежелани за спортист, който сваля тегло преди състезание, но в противен случай не носят никаква вреда и дори са полезни.
Прочети цялата статия >