Ротаторната група – укрепване и рехабилитация

Добавена на 03 Октомври, Категория: Статии, Напиши коментар

При много бодибилдинг движения – вкл. всички изтласкващи упражнения, тя често е слабото звено и изисква специфична укрепваща програма за подобряване на постиженията и за поддържане на добро състояние на рамото в хода на тежките тренировки.

Без значение дали имате травма там или искате да усилите структурата й, за да избегнете травма, следващите упражнения ще й придадат непозната досега сила.
Прочети цялата статия >

Стречинг за долната част на гърба

Добавена на 02 Октомври, Категория: Упражнения, 2 коментара

Често забравяме нещата, които не са пред очите ни. Долната част на гърба не е атрактивна мускулна група като бицепсите, нито пък е първото нещо, привличащо погледа на момичетата на плажа.

Да, но ви държи прави и играе важна и много често невидима роля при почти всяко упражнение. Това е втората след врата подвижна част на гръбнака и съобразно с това е и податлива на травми от резки или неправилни движения.
Прочети цялата статия >

Бедрено сгъване с топка

Добавена на 30 Септември, Категория: Упражнения, 1 коментар

Тип : Силово
Основни мускули, извършващи движението : Задни бедрени мускули
Други мускули, участващи в движението : Прасец, глутеуси
Екипировка и оборудване : Топка за упражнения
Ниво : Начинаещи
Движение : Дърпане
Прочети цялата статия >

Ролер (навиване на ролка) за предмишница

Добавена на 29 Септември, Категория: Упражнения, Напиши коментар

Тип : Силово
Основни мускули, извършващи движението : Предмишница
Други мускули, участващи в движението : Рамене
Екипировка и оборудване : Ролер за китка (ролка), тежест
Ниво : Начинаещи
Движение : Дърпане
Прочети цялата статия >

Експлозия от лег ( II-ва част )

Добавена на 28 Септември, Категория: Фитнес, Напиши коментар

За да имате системен силов прогрес при този 3-програмен подход, трябва да се стремите да добавяте по 2,5кг над тежестта от предишната единица (тренировка А) или над силово изграждащите серии с много повторения (тренировки Б и В) при всяка тренировка.

В края на 6-седмичния цикъл силата ви ще се качи приблизително с 8%. Тук проверете новата си максимална единица (1МП) и след седмица активна почивка започнете нов 6-седмичен цикъл.
Прочети цялата статия >

Експлозия от лег ( I-ва част )

Добавена на 27 Септември, Категория: Фитнес, Напиши коментар

Изтласкването от хоризонтален лег, направено със супиниран хват, се смята от билдерите и силовите трибойци за крал на всички упражнения за горната част на тялото – нещо като клякането за бедрата.

Но изграждането на релефни мускули на гърдите е толкова важно, колкото и тежестите, които се вдигат и проблемът е точно там
Прочети цялата статия >

Клек с щанга – дядото на всички упражнения

Добавена на 26 Септември, Категория: Фитнес, 1 коментар

Безспорно клякането с щанга е едно от най-добрите упражнения за развиване както на краката, така и на цялото тяло.

Тук обаче е от изключително значение правилната форма и стриктното изпълнение. Лесно е да се нараните, ако не спазвате следните предпазни мерки
Прочети цялата статия >