Млечната киселина (II-ра част)

Добавена на 05 Ноември, Категория: Статии, Напиши коментар

Млечната киселина и умората. Обикновено се смята, че млечната киселина причинява паренето в мускулите, свързано с умората, при интензивни упражнения. В хода им нервната система предпазва сърцето, мозъка и мускулите от преразход на кислород.

Нивото й е важен сигнал за нервната система, която регулира разпределението на кръвта в тялото. Когато тя открие, че кислородът някъде е в недостиг, тя ограничава кръвоснабдяването в работещия мускул, причинявайки умора.
Прочети цялата статия >

Стречинг за средната част на гърба

Добавена на 03 Ноември, Категория: Упражнения, 4 коментара

Тип : Стречинг
Основни мускули, извършващи движението : Средна част на гърба
Други мускули, участващи в движението : Няма
Екипировка и оборудване : Не е нужно
Ниво : Начинаещи
Движение : N/A
Прочети цялата статия >

Тайните на спорта (II-ва част)

Добавена на 02 Ноември, Категория: Фитнес, 6 коментара

Съвет 12: Ако работите много за корема, трябва да наблегнете и на долната част на гърба за баланс – иначе ще развиете т.нар. структурна слабост и рискувате травма.

Съвет 13: Работете върху тибиалиса – мускула, който се простира от основата на коляното надолу по пищялната кост, за да балансирате работата върху прасците.
Прочети цялата статия >

Хранителни планове за маса (II-ва част)

Добавена на 30 Октомври, Категория: Хранене, 2 коментара

Фаза втора: дни 11-21. През този период повечето билдери трябва да добавят по още 300-500 калории дневно – общо 600-1000 калории повече, отколкото са необходими за поддържане. За да определите нуждите си, използвайте същата формула както във фаза първа (всеки добавя поне по 300, хардгейнърите още по 100, а тези с базов калориен прием 3000 още по 100).
Прочети цялата статия >

Махове с крака от лег

Добавена на 28 Октомври, Категория: Упражнения, 3 коментара

Тип : Силово
Основни мускули, извършващи движението : Коремни мускули
Други мускули, участващи в движението : Няма
Екипировка и оборудване : Скрипец, въже
Ниво : N/A
Движение : Дърпане
Прочети цялата статия >

Джудо – премятане с кабел или въже

Добавена на 27 Октомври, Категория: Упражнения, 4 коментара

Тип : Силово
Основни мускули, извършващи движението : Коремни мускули
Други мускули, участващи в движението : Няма
Екипировка и оборудване : Скрипец, въже
Ниво : N/A
Движение : Дърпане
Прочети цялата статия >

Тайните на спорта (I-ва част)

Добавена на 26 Октомври, Категория: Фитнес, 28 коментара

Всеки сериозно трениращ трябва да знае всички „тънкости на занаята” за да е сигурен в качественият и постоянен прогрес.


Съвет 1: След края на всяка тренировка направете т.нар. успокояване с 5-минутна разходка и след нея стречинг за още 5 минути – така издърпвате кръвта и млечната киселина от мускулите.
Прочети цялата статия >