Шест фактора при избиране на протеинов бар

Добавена на 14 Декември, Категория: Статии, Напиши коментар
Когато нямате излишно време или бързате за някъде, протеиновият бар е добра опция за набавяне на качествено хранене. Или в някои случаи, може просто да ви хареса вкуса на някой протеинов бар и да поискате да го включите във всекидневното си меню.

Каквато и да е причината да се спрете на протеинов бар, важно е да подберете най-добрия за вас. Не всички те са направени по един и същ начин. Докато някои ще ви помогнат да натрупате мускулна маса или да изгорите мазнините, то други ще ви подействат по абсолютно противоположния начин.
Шестте фактора, които ще опишем, ще ви помогнат да направите най-добрия избор на протеинов бар.
Прочети цялата статия >

Какво представлява Бета-Аланина

Добавена на 13 Декември, Категория: Хранителни добавки, 1 коментар

Какво представлява бета-аланинът?


Бета-аланинът е ензим, който помага за синтеза на карнозин в организма. С други думи, количеството карнозин в тялото е в пряка зависимост от количеството бета-аланин. Без достатъчно бета-аланин синтезът на карнозин е ограничен. Но защо е важен карнозинът?

Карнозинът се състои от хистидин и бета-аланин. Помага за ограничаване на окислението в организма, което е причинено от натрупване на водородни йони.

Забавеното производство на киселина помага за предотвратяването на мускулната умора по време на тренировка, което гарантира максимално натоварване в залата и по-добро възстановяване между отделните серии.
Карнозинът се намира в мозъка, сърцето, бъбреците, стомаха и скелетните мускули.
Прочети цялата статия >

Всичко, което тинейджърa трябва да знае за креатина

Добавена на 13 Декември, Категория: Статии, 14 коментара

Какво представлява креатинът?


Креатинът е много популярна добавка, която служи като енергиен резерв на мускулните клетки. След като креатинът достигне мускулите, той се превръща в креатин фосфат. Използва се за възстановяването мускулите като последен източник на енергия, аденозин трифосфат.

Чрез консумирането на креатин нивата на креатин фосфат в мускула се максимизират и той става по-продуктивен, тъй като ползва повече енергийни запаси. Това ви дава възможност да повдигате по-голяма тежест с по-малко мускулни усилия. Някои учени смятат, че един от най-стимулиращите фактори от използването на стероиди е задържането на вода.
Прочети цялата статия >

Три разбити мита за креатина и креатиновите продукти

Добавена на 12 Декември, Категория: Хранителни добавки, 4 коментара
Независимо дали се смятате за залепени за дивана, случайни фитнес ентусиасти или специализирани фитнес маниаци, вероятно сте чували за креатина. Най-вероятно сте чували или куп странни и ужасни истории за ефектите му, или пък много положителни отзиви за него, но и в двата случая те са били прекалено преувеличени.

Сигурно сте объркани, когато стане въпрос за тази популярна хранителна добавка, и сте несигурни в това дали е безопасно да я ползвате. Нека разгледаме някои от най-честите заблуди, които са свързани с креатина.
Прочети цялата статия >

Най - подходящите добавки за тинейджъри

Добавена на 12 Декември, Категория: Хранителни добавки, Напиши коментар
Най-добрите хранителни добавки за тийнейджъри са тези, които дават резултати без да увреждат тялото. Също така е важно да се отбележи, че хранителните добавки, използвани от тийнейджъри, може и да не са насочени само към цели като трупане на мускулна маса или загуба на тегло.

Въпреки че това са двете основни цели, които всеки е заинтересован да постигне, не трябва да се търсят само протеини или фет-бърнъри. Хранителните добавки, които помагат да се подобри здравето на организма, са също толкова, ако не и по-важни за тийнейджърите. С подобряване на общото здраве ще дойдат и по-добрите постижения в залата, по-добрия външен вид и фигура.
Прочети цялата статия >

Протеин СРЕЩУ Аминокиселини

Добавена на 08 Декември, Категория: Без категория, 6 коментара
Протеинът е открит от Й. Берзелиус през 1838 година и е сред най-изучаваните молекули в биохимията. Етимологията на термина "протеин" изхожда от гръцката дума ‘πρώτα' (‘prota'), означаваща ‘от първостепенно/съществено значение', което без съмнение се дължи на фундаменталната роля на протеина като животоутвърждаваща субстанция.

Особено красноречив в това отношение е фактът, че от всички макро- хранителни елементи[1], единствено протеинът има препоръчителен ежедневен прием (RDA) от 0.83гр/кг., т. е. количеството, необходимо за нормалното функциониране на организма.

В структурно отношение протеинът е изграден от въглерод, водород, кислород и азот. Освен това той може още да съдържа кобалт, сяра, желязо и фосфор. Всички тези елементи, структурирани по определен начин, оформят „строителните блокчета" на протеина, т. нар. аминокиселини.
Прочети цялата статия >

16 неща, които не знаете относно съня!

Добавена на 05 Декември, Категория: Статии, 3 коментара
Сънят е абсолютно необходим за всяко човешко същество! Въпреки това, учените все още не са разшифровали напълно този жизненоважен процес, който съпътства всеки един индивид, без значение дали той е човешко същество или животно. В статията ще разберете за точно 16 неща, които сме сигурни, че ще чуете за пръв път!

1) Какво се случва докато спим?

➡ Мозъкът ви се "презарежда"
➡ Клетките се възстановяват от само себе си
➡ Тялото ви освобождава важни хормони
Прочети цялата статия >