Суплементация по време на тренировка – има ли смисъл?

Добавена на 18 Декември, Категория: Статии, Напиши коментар
Приемането на хранителни добавки често е свързано с определянето на точен момент от деня или състояние на организма – сутрин или вечер, на гладно или след хранене, преди или след тренировка. Разбира се, за някои продукти моментът на приемане влияе до голяма степен върху ефективността на действието им, при други това не е от особено значение. Във всички случаи търсим максимума от хранителните добавки, нали?

Целта на всеки бодибилдър (включително съботно-неделните спортисти) е да изгради плътна и стройна мускулна структура. Няма съмнение, че ако някога сте докосвали уредите във фитнеса, Вие сте чували за приемане на хранителни добавки преди и след тренировка. А чували ли сте за приемане на добавки по време на самата тренировка (т.нар. интра-тренировъчна суплементация)?
Прочети цялата статия >

ПРОТЕИН - цялата информация в една статия

Добавена на 18 Декември, Категория: Хранителни добавки, 3 коментара
Може би всеки е чувал думичката ‘протеин’, а вероятно минавайки край магазините за хранителни добавки е виждал и лъскавите примамливи кутии с протеин на прах.

Виждали сме плакати с масивни културисти, рекламиращи даден протеинов продукт... всеки тайничко си е помислял колко ли по-добре ще се справя в спорта, ако пие протеин и дали всъщност е безопасно приемането му като хранителна добавка.

Какво представлява протеинът на прах като хранителна добавка, какво съдържа, как се използва и как действа... могат да се зададат още доста въпроси. Нека поговорим малко за тези неща.
Прочети цялата статия >

Креатин и глутамин - научете повече за тях

Добавена на 18 Декември, Категория: Хранителни добавки, 6 коментара
Креатинът и глутаминът са две от най-популярните аминокиселинни добавки днешно време. Те са в центъра на събитието почти две десетолетия (глутаминът дори се изследва от 1970-та). Многобройните спекулации през годините водят до какви ли не заблуди и митове свързани с двете добавки. Новите изследвания разкриват в детайли процесите, в които глутаминът и креатинът участват и какво ги прави неизменен съюзник във вечната борба за подобряване на физиката.

Креатинът


Нека започнем с креатина - любимецът на много бодибилдъри. Тази статия няма за цел да разбули митовете около креатина, а да видите в друга светлина неговото участие в покачването на мускулна маса.
Прочети цялата статия >

Кофеинът - полезен или вреден

Добавена на 15 Декември, Категория: Статии, 11 коментара
Всички приемат наркотични вещества под някаква форма. Това може да ви се струва шокиращо, но е самата истина. Ако някога сте пили чаша кафе, безалкохолно, чаша чай или парче шоколад, то вие сте се сблъскали с един от най-разпространените наркотици в света- кофеина.

Наркотично вещество ли е кофеинът?


Някой може да възрази и да каже, че кофеинът не е наркотик. Медицинските специалисти са съгласни, че терминът „наркотик” се отнася за всяко химическо вещество, което може да промени настроението, усещането или мисълта, а кофеинът определено може да го направи.
Прочети цялата статия >

Три нови начина да увеличите мускулната си маса

Добавена на 14 Декември, Категория: Статии, 7 коментара

Мускулна цел номер 1- Вдигане на тежести с висок интензитет


Вдигайте, докато мускулите ви буквално откажат и трябва партньорът ви във фитнеса да ви помага за последното повторение. Натоварването на 100% във всяка серия е най-важният фактор в изграждането на мускулната маса и сила.

Тренирането до това състояние, в което е невъзможно да направите повторение без чужда помощ, въпреки че давате всичко от себе си, ви помага да преминете „точката на пробив”, а тя е тази граница, чието преминаване ви стимулира да растете.
Прочети цялата статия >

Шест фактора при избиране на протеинов бар

Добавена на 14 Декември, Категория: Статии, Напиши коментар
Когато нямате излишно време или бързате за някъде, протеиновият бар е добра опция за набавяне на качествено хранене. Или в някои случаи, може просто да ви хареса вкуса на някой протеинов бар и да поискате да го включите във всекидневното си меню.

Каквато и да е причината да се спрете на протеинов бар, важно е да подберете най-добрия за вас. Не всички те са направени по един и същ начин. Докато някои ще ви помогнат да натрупате мускулна маса или да изгорите мазнините, то други ще ви подействат по абсолютно противоположния начин.
Шестте фактора, които ще опишем, ще ви помогнат да направите най-добрия избор на протеинов бар.
Прочети цялата статия >

Какво представлява Бета-Аланина

Добавена на 13 Декември, Категория: Хранителни добавки, 1 коментар

Какво представлява бета-аланинът?


Бета-аланинът е ензим, който помага за синтеза на карнозин в организма. С други думи, количеството карнозин в тялото е в пряка зависимост от количеството бета-аланин. Без достатъчно бета-аланин синтезът на карнозин е ограничен. Но защо е важен карнозинът?

Карнозинът се състои от хистидин и бета-аланин. Помага за ограничаване на окислението в организма, което е причинено от натрупване на водородни йони.

Забавеното производство на киселина помага за предотвратяването на мускулната умора по време на тренировка, което гарантира максимално натоварване в залата и по-добро възстановяване между отделните серии.
Карнозинът се намира в мозъка, сърцето, бъбреците, стомаха и скелетните мускули.
Прочети цялата статия >