10 непознати упражнения за повече сила и мускулна маса + Видео! - част II

Добавена на 02 Юни, Категория: Упражнения, 3 коментара

Преса и изправяне с щанга от седеж


➡ Възможности за увеличаване на силата – обща сила на тялото.

➡ Потенциал за изграждане на мускулна маса – цялата коремна област и рамена.

В света на фитнеса има много противоречиви мнения за коремните преси. Коремните преси с тежест над главата ограничават гръбначната флексия, но натоварват значително торса като цяло и усукващите таза флексори.
Прочети цялата статия >

Как да излезем от застоя

Добавена на 01 Юни, Категория: Статии, 1 коментар
Застоят е състояние, с което се сблъскваме често в борбата за подобряване на физиката. Добрата новина е, че може да бъде преборено с упоритост и воля. Какво правите, когато сте изправени пред трудност в работата или личният живот? Разбира се, че не се предавате, а търсите решение на проблема.

Същият принцип важи и при тренировките, независимо дали се опитвате да свалите излишни килограми или да качите мускулна маса.
Прочети цялата статия >

Ектоморфен телесен тип – привилегировани или не?

Добавена на 31 Май, Категория: Статии, 6 коментара
Диференциацията на телесните типове е направена за първи път от американския учен Уилям Шелдън. Той разграничава три типа конституция на човешкото тяло – ендоморфен, мезоморфен и ектоморфен. Всеки от тях се характеризира с определени физически данни и метаболитни особености.

Разбира се, това разграничение не е практически абсолютно точно и фиксирано – реално в повечето случаи дадено тяло комбинира характеристики от различни телесни типове в различно съотношение. Чистите типични ендо, мезо и ектоморфи са рядкост.
Прочети цялата статия >

10 непознати упражнения за повече сила и мускулна маса + Видео! - част I

Добавена на 30 Май, Категория: Упражнения, 8 коментара

Преден клек на Андерсън (на стойка)



➡ Възможности за увеличаване на силата – типични за клека, увеличаване на началната сила за мъртва тяга.

➡ Потенциал за изграждане на мускулна маса – бедра и цялостно развитие на краката.

Клекът на стойка беше популяризиран от един от най-силните мъже, съществували някога на Земята – Пол Андерсън. Той работи при различни позиции, за да подобри силовите си постижения (дори копае дупки в градината си, за да може да поставя щангата на различни височини!).
Прочети цялата статия >

5 начина за подобряване на инсулиновата чувствителност

Добавена на 27 Май, Категория: Статии, 2 коментара

Важността на инсулиновата чувствителност


Въглехидратите и инсулинът могат да бъдат нож с две остриета. Инсулинът е най-анаболният, антикатаболен хормон в организма. Той подобрява усвояването на аминокиселините от мускулната тъкан, което от своя страна стартира синтеза на протеина. Инсулинът предотвратява окисляването на аминокиселините (от храна или мускул) като източник на резервно гориво.
Прочети цялата статия >

Кои са най-добрите упражнения за перфектно оформяне на гърдите?

Добавена на 26 Май, Категория: Упражнения, 13 коментара
Упражненията за гърди си приличат доста, но има такива, които ще ви помогнат да постигнете добри резултати доста по-бързо, особено ако става въпрос за оформяне. Точно за тях ще говорим в тази статия.

Може би имате увиснали и мазни гърди, които искате да стегнете и да приведете в привлекателен вид. Е, тези упражнения са точно за вас.
Прочети цялата статия >

Осем насоки при избирането на перфектната фитнес зала

Добавена на 23 Май, Категория: Статии, Напиши коментар

Мястото


Ако изберете фитнес зала, която се намира в другия край на града, ще бъдете ли постоянно мотивирани да я посещавате редовно? Вероятно не. Особено в дните, когато мотивацията ви е на минимум и сте натоварени от ежедневието.

Най-добрата локация на фитнес залата би била някъде между дома ви и работата. Нивото на стреса ви ще е по-малко, ако има фитнес зала във вашия район, тъй като ще си спестите много време.
Прочети цялата статия >