Фитнесът, знаменитостите и обикновения човек

Добавена на 12 Октомври, Категория: Статии, 5 коментара

Много хора завиждат на холивудските знаменитости и твърдят, че ако са били родени със същата генетика и са имали късмета да налетят на правилния продуцент на някое парти, биха си спечелили дори по-голяма слава. Тези хора си мислят, че всичко е късмет, но изобщо не е така. Те подценяват колко много работа е нужна, за да станеш толкова успял, и колко усилия са необходими след това, за да се задържиш на върха.

Фитнесът е изключително важен за знаменитостите, тъй като техният външен вид непрекъснато се следи и оценява. Звездите могат да ни служат за пример в това отношение. В много от случаите именно те дават тласък на новите модни тенденции.
Прочети цялата статия >

Разтягане тип „пеперуда”

Добавена на 12 Октомври, Категория: Упражнения, 37 коментара

Тип: Стречинг
Основни мускули, извършващи движението : Затварящи бедрени мускули
Други мускули, участващи в движението : Вътрешни бедра
Екипировка и оборудване: Няма
Ниво : Начинаещ
Движение : N/ A
Прочети цялата статия >

Кои са тримата най – напомпaни културисти на всички времена?

Добавена на 11 Октомври, Категория: Статии, 1 коментар

Всички културисти имат изпъкнали вени. Това е ясно на всички. Но някои просто изпъкват над останалите, когато става въпрос за напомпване.



Подобно сравнение при културистите е трудно, тъй като всички са на изключително ниво. Но има такива, които просто се открояват. Вените им пулсират под кожата и имаш чувството, че всеки момент ще изскочат. Образуват сложна система подобна на безброй свързани реки и канали, погледнати от високо.

За да илюстрираме нагледно това, след дълги спорове подбрахме трима културисти, които не само имат феноменална физика, но и притежават някои от най – напомпените тела, които този спорт някога е познавал.
Прочети цялата статия >

Кофички с акцент върху гърдите

Добавена на 11 Октомври, Категория: Упражнения, 10 коментара

Тип : Силово
Основни мускули, извършващи движението : Гърди
Други мускули, участващи в движението : Рамене, трицепс
Екипировка и оборудване : Стенд
Ниво : Напреднали
Движение : Бутане

Начин на изпълнение


➡ Ако изпълнявате кофичките на стенд, постарайте се да настроите ширината и дължината на ръкохватките така, че да не ударите глава в облегалката при накланянето.
Прочети цялата статия >

Синергията при хранителните добавки (III – та част)

Добавена на 10 Октомври, Категория: Хранителни добавки, 1 коментар

Стак за сила и издръжливост: Креатин Монохидрат, Бета – Аланин, Аргинин Алфа – Кетоглутарат (AAKG)


По – голямата част от компаниите, които произвеждат хранителни добавки, продават предтренировъчни формули, предназначени за увеличаване на силата/ мощта/ издръжливостта по време на тренировка. Постигането на тази цел е от съществена полза, тъй като по – голямата тежест, която може да вдигнете по време на упражнение, повишава анаболния отговор и растеж на мускулите.

Няколко хранителни добавки са се доказали научно в това, че увеличават силата и мощта, всъщност, данните доста убедително показват, че комбинацията от тях дава още по – голям тласък на вашите тренировки.
Прочети цялата статия >

Външна лакътна ротация

Добавена на 10 Октомври, Категория: Упражнения, 5 коментара

Тип : Силово
Основни мускули, извършващи движението : Рамене
Други мускули, участващи в движението : Упражнението е силно изолирано
Екипировка и оборудване : Дъмбел
Ниво : Начинаещи
Движение : Дърпане

Начин на изпълнение


➡ Легнете върху постелка на пода, на едното си рамо и с подлежащата ръка подпрете главата си;

➡ Вземете гиричката с работната ръка и наместете дъмбела до тялото. Подпрете лакътя в предната ребрена дъга. Това е началната позиция;

➡ Завъртете рамото, така че дланта с гирата да опишее крива от деветдесет градуса;

➡ Спрете движението в горна хоризонтална точка, когато китка, лакът и рамо се стабилизират в една равнина. Задръжте позицията за една секунда и върнете в начална позиция;

➡ След края на серията повторете и с другата ръка.


Препоръка


Вместо на пода, можете да изпълните движението на широка пейка/лежанка.

Време за сила

Добавена на 09 Октомври, Категория: Статии, 3 коментара

Въпроси и отговори с Джони Джаксън, IFBB Pro



Джони, искам да премина в силова фаза, но не знам как точно да разработя тренировъчния си сплит. Ще имам ли нужда от повече дни за почивка?


Така, почивката е от съществено значение за целия процес на увеличаване на силата. Това, което аз препоръчвам, е сплит - два работни/ един почивен (дни). Аз работя върху една част от тялото през тези два дни, а на третия почивам. Правя гърди в понеделник, крака във вторник, а след това почивам в сряда. В четвъртък тренирам рамене, тъй като са по – малка мускулна група. В петък имам много енергия и работя върху гърба. В събота натоварвам бицепс и трицепс в кръгова тренировка, а ако има нужда, довършвам гърба. Ако тренирате за сила или мощ, то трябва да държите мускулите си здрави, а не да ги износвате. Този подход ще постигне максимална почивка за всяка мускулна група.
Прочети цялата статия >